Logo Xem trang đào tạo trực tuyến arrow1
space


Tài liệu tham khảo

(Tham khảo chính: Nguyên lý y học gia đình )

1. Lino AC, Augusto KL, Oliveira RA, Feitosa LB, Caprara A. Using the Spikes protocol to teach skills in breaking bad news. Rev Bras Med Educ. 2011;35:52–7.
2. Charlton RC. Breaking bad news. Med J Aust. 1992;157:615–21.
3. Morris B, Abram C. Making healthcare decisions. The ethical and legal implications of informed consent in practitioner-patient relationship. Washington: United States Superintendent of Documents, 1982:119.  
4. Deep KS, Griffith CH, Wilson JF. Communication and decision making about life-sustaining treatment: Examining the experiences of resident physicians and seriously-ill hospitalized patients. J Gen Intern Med.2008;23:1877–82.
5. Dickinson GE, Tournier RE. A decade beyond medical school: A longitudinal study of physicians’ attitudes Toward death and terminally-ill patients. Soc Med Sci. 1994;38:1397–400. 
6. Rojas G, Baker M, Cardozo L, Robertson RS. An assessment of residents’ competence in the delivery of bad news to patients. Acad Med. 1997;72:397–9.
7. Dosanjh S, Barnes J, Bhandari M. Barriers to breaking bad news among medical and surgical residents.Med Educ. 2001;35:197–205.
8. Barnett MM, Fisher JD, Cooke H, James PR, Dale J. Breaking bad news: Consultants’ experience, previous education and views on educational format and timing. Med Educ. 2007;41:947–56.
9. Costantini A, Baile W et al. Overcoming cultural barriers to giving bad news: Feasibility of training to promote truth-telling to cancer patients. J Cancer Educ.2009;24:180–5.
10. Buckman R et al. Breaking bad news: the S-P-I-K-E-S strategy. Psychosocial Oncology2005.
11. Fallowfield L, Jenkins V et al. Efficacy of a Cancer Research UK communication skills training model for oncologists: A randomised controlled trial. Lancet. 2002;359:650–6. 
 

  • Mục tiêu
  • Tổng quan
  • Các bước xây dựng cho quá trình thông báo “tin xấu”: chiến lược s-p-i-k-e-s
  • Tài liệu tham khảo
  • space
    Tài liệu đào tạo liên tục
    1-hình 1
    Viêm tiểu phế quản cấp ở trẻ em

    3312/QĐ-BYT.....(xem tiếp)

    1-hình 1
    2. Thiếu máu thiếu sắt

    1832/QĐ-BYT.....(xem tiếp)

    1-hình 1
    Các yếu tố làm giảm đau chân

    ICPC.....(xem tiếp)

    Kiến thức nhanh
    HƯỚNG DẪN CHUYÊN MÔN KỸ THUẬT TRONG SÀNG LỌC, CHẨN ĐOÁN, ĐIỀU TRỊ SƠ SINH
    Đánh giá cận lâm sàng
    Vai trò giáo dục sức khỏe trong phòng chống chống bệnh không lây nhiễm
    

    Phụ trách admin BS Trần Cao Thịnh Phước (phuoctct@pnt.edu.vn)

    Phụ trách chuyên môn TS Võ Thành Liêm (thanhliem.vo@gmail.com)

    space